onsdag 16 oktober 2013

Nog kan man få sig en lunch iallafall

Jag är den som tar emot lunchmatsedlarna för "stans" restauranger. Helt otroligt. Vi har 6 lunch restauranger, eller vänta nej 7...

Marinan Sportbar
Tråts
Sjökrogen
Glenn Miller
Björkmans
Ekan
Club ICE

Sen har vi
Infarten
Stop 76
Gladan
som alla är pizzerior

Pålkällan serverar snabbmat och så har vi Kina-Thai som fortfarande har öppet och Adas kaffestuga där man kan få sig lite lättare lunch. Det skall öppna en Kina/sushi restaurang snar också.

Hmm... så att hitta nån matsedel som passar en BORDE inte vara ett problem. Tycker jag. Eller rättare sagt jag är nog den som alltid har problem med vad jag är sugen på.

Totalt har vi alltså 13 uteställen att sitta och äta på under lunchtid? Ica Supermarket har en underbar delikatessdisk där man också kan handla med sig mat, vilket jag också ser som ett alternativ. Jag har säkert glömt något ställe nu...

Undrar verkligen hur det skall kunna snurra runt i vinter med alla dessa matställen? Och nu pratar jag om ÖSTHAMMAR - VINTERTID!

Tycker att det är jättebra att det vågas satsa, men frågan är om det finns tillräckligt med människor som jobbar på orten så att det kan gå runt för alla. Sommartid sen så tillkommer det ju ytterligare en restaurang, men det är sommartid det, då även orten utökas väsentligt med alla sommargäster och turister.

Ja, och själv så har jag ju matlåda idag... men Club ICE (närmast mig) serverar kalops och det var länge sedan. Det får jag ju nästan bara hos farmor och ibland hos morsan.

Hmmm... nä, jag äter upp min matlåda med kycklingfärssås och pasta jag istället. Att äta ute är inte alla förunnat. Ekonomiskt blir det ju jättedyrt då det kostar mellan 79-95 kr. Alltså 1600-1900 kr i månaden. JAG har inte råd att äta lunch ute varje dag utan försöker ha matlåda med mig och går kanske ut 2 ggr/månad och äter lunch. Lägger hellre de pengarna på att äta gott hemmavid om helgerna istället. Eller att DÅ gå ut och äta.

Har du matlåda eller äter ute om dagarna?


Utelunch i Sigtuna

2 kommentarer:

  1. Matlåda.... men använder arbetsplatsens matsal de dagar jag inte har några rester att ta med. Jag tycker att det är alldeles för mycket pengar att lägga på mat varje månad som bara är "sådär".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med. Jag kan gärna "spara mig" och gå ut nån gång när det är någon maträtt som jag vanligen inte får hemmavid och som jag tycker mycket om. Eller om jag är vansinnigt sugen på pizza. Men det är väldigt sällan som jag äter pizza till lunch nu när jag tänker efter.

      Radera

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero