torsdag 12 september 2013

En liten tur bland bruken

En liten mctur ikväll. Fick Svante att stanna i Valöskogen så jag fick kolla om det fanns nån svamp.

Egot fotar sig själv i svampskogen.

Mycket flugsvamp fanns det.

En paparazzi smyger på mig i skogen. Haha.

En handfull kantareller på 10 minuter nöjde jag mig med. Rätt så otympligt att knata runt i skogen med mckläder.

Vi hamnade vid Aspobadet i Österbybruk. Jättefin kväll.

Älsklingen på väg utan mig. Nästan.

Wärdshuset Gammeltammen i Österbybruk.

Vallonsmedjan

Klockstapeln i Österbybruk.

Österbybruk Herrgård.

Vy mot dammen.

Vagnsstallarna.

Ännu en klockstapel. I Dannemora. Vi stannade till för att titta ner i gruvorna.

Lååååååångt ner.
"Svante, akta stupet!"
"Vilket stuuuuuuuuuuuuuuuuuu...."

Nejdå, jag puttade inte ner honom.

På hemvägen stannade vi i Forsmarks bruk. Cafét var inte öppet denna tid.
Tur för mig som fastar idag! ;-)

Även här en damm.

Svante tittar på vattenflöden.





Svante vilar rumpan genom att sitta på en parkbänk.

En härlig kväll. Gäller att ta tillvara på fina kvällar nu innan det blir allt för kyligt.

Nu sitter vi hemma och väntar på Idol. Det enda felet med denna kväll är att jag inte får äta upp mina kantareller idag. Men imorgon när vi kommer tillbaka hem från Stockholm så skall jag smörsteka dem och ha dem till min Plankstek, då älsklingen har lovat att bjuda på det till middag.

Go kväll!

10 kommentarer:

  1. Idol? Nä, då får du vänta. Det sänds väl inte i kväll... ;)

    En handfull kantareller är mycket bättre än inga alls. Jag förstår att du längtar tills du får tillreda dem. De är ju SÅÅÅÅ goda!!!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag misstog mig, det var ju för sjutton "De dejtbara" som gör mig så varm i hela kroppen. Idag blir det iallafall kantareller på min plankstek.

      Radera
  2. Sv: Jajjamän, jag var på Fab mamas även förra året - ser verkligen fram emot årets, spännande att se om de kan matcha förra årets succé. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag skulle också vilja vara med i år igen. Hoppas ni får en FAB kväll, eller jag vet ni får ett helt FAB dygn.

      Radera
  3. Vilken rolig svamp :)
    Fina bilder, kvällarna har varit helt underbara så man får verkligen passa på och njuta.
    Ha en härlig fredag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vi har precis kommit hem och nu börjar äntligen myset. Det samma till dig.

      Radera
  4. Wow vilka fina bilder!
    Vilken utflykt!
    Vilka vyer!
    Hoppas att du fick äta upp svampen, till slut :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag ska jag få äta upp svampen på min plankstek.
      Ha en fin kväll. Kram

      Radera
  5. Kanonbilder!!!!Så härligt att ta vara på dessa fina höstkvällar:) Jag har inte hittat en enda kantarell den här sommaren:(

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas på att komma ut några fler kvällar innan frosten tar dem.

      Radera

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero