lördag 31 augusti 2013

God morgon!

Blev tidigt sänggående för mig och dotra. Vi satt och tittade på film som var slut innan 22 och la oss direkt efter  det. Så himla skönt. Jag somnade nog på en gång.
Klockan 5.48 vaknade jag. Då brukar min klocka larma på vardagarna. Tjugo minuter senare var älsklingen hemma och jag passade på att gå upp på toa innan han somnat.
Redan vid nio så hörde jag Adina uppe och då hade jag inte ro att ligga kvar själv heller.

Så nu sitter jag här i köket, dricker min latte (utan socker) och lyssnar på radio, tittar ut i finvädret och funderar på vad jag ska hitta på idag.

Middag har jag redan planerat för och behöver inte inhandla nånting. Det blir fisksoppa (gryta) idag och även det vita vinet ligger på kylning. Älsklingen jobbar även inatt så vinet får jag dricka upp själv. Nånting som kom från The Wine Company i somras. Få se om det är gott. Jag får recensera senare. Antar att jag lägga upp receptet på fisksoppan i Smaka Livet! också.

Nej, nu ska jag surfa runt lite och snart börjar Melodikrysset. Nej, jag löser det inte men det ger mig en otrolig hemmakänsla. Har jag missat Ring så spelar vi och Melodikrysset så känns det inte riktigt som lördag för mig.

Ha en underbar lördag!

2 kommentarer:

  1. Låter som en mysig morgon...
    Spännande med fiskgrytan.. Tycker om fisken!
    Trevlig helg!
    Kram/Olg@

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är gott med fisk. Och alla gillar det hemma också, tur det. Trevlig helg till dig också!

      Radera

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero