lördag 31 augusti 2013

Störtregn, påkörning och vita byxor


Strax efter 3 km så ringde Adina mig och undrade om jag var ute och promenerade fortfarande. Ja svarade jag. Jaha....här spöregnar det. 
 Hann inte mer än lägga på så började det och jävlar vad det började regna. Och jag hade inga regnkläder på mig och oskyddad mobil. Så promenaden till Willys gick fort.En km var det att gå och gissa om jag blev blöt?

Jag var så blöt att folk vände sig om inne på Willys. Kunde inte låta bli att fota mig också. Haha. Mascaran rann av och det droppade från håret. Men på Willys fyllde jag på med energi, lite dryck och en liten chokladbit. La mobilen i en fryspåse och sen var det bara att knata vidare.

Nere på stan hejade jag på Therese och Per som kom cyklade, gick över vägen och såg att längre fram låg någon på trottoaren och det sprang människor fram till den personen.
En man som gått över ÖVERGÅNGSSTÄLLET och blivit påkörd.
Ambulans tillkallades och mannen hade nog fått en rejäl smäll i skallen då han landade. Jag hoppas att det inte var värre än så.

En sak att rekommendera är att INTE ta vita byxor när det regnar och man skall gå långpromenad...

Nu sitter jag här i köket igen, Adina är uppe och jag har tagit mig min andra latte för dagen. Ja, fortfarande utan socker. Skall snart ta av de våta kläderna och ställa mig i en varm dusch.

När Svante vaknat ska vi åka till ÖoB och handla lite väggtexter. Har hittat flera där som jag vill ha. Vi får se om vi kan enas om samma.

Katjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero