tisdag 17 december 2013

Inget nyårslöfte

Ingen idé att lägga nyårslöften inte för dem bryter jag bara.
Både jag och Svante behöver röra på oss mer så nu har vi tillsammans satt upp ett mål. Varje vecka från och med denna vecka skall vi ha 70.000 steg i veckan. Snittet blir ju 10.000 steg om dagen och ännu har vi bara bestämt att vi skall uppnå 70tusen när söndagen slutar.
Och har inte den ena lyckats så skall vi båda ge oss ut på promenad. Målet är ju att varje dag få ihop dessa steg, att gå istället för att ta bilen om det verkligen inte behövs.

Så på lunchen idag åker jag ner på stan och fixar nytt batteri till min stegräknare. Svante använder sin mobil, men jag kan inte gå med min jättemobil på mig utan då är det bättre att jag använder min stegräknare som jag köpte för några år sen.

Att räkna steg är nånting som triggar mig att gå mer. Då räknas ju varenda steg in. Så det här kommer bli bra det.


2 kommentarer:

  1. Ett bra Nyårslöfte. Mitt Nyårslöfte blir att jag ska köpa minimalt med nya skor och kläder nästa. Jag har nämligen sjukt mycket kläder och skor, så jag behöver inte ha en massa nytt. Pengarna jag spar ska gå till en Miamiresa nästa höst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag borde också minska på det kontot, men det är ju så kul. Märker nu att av varan ljuslyktor börjar det också bli överflödigt. Skyller på att vi kan ta en massa saker till stugan som vi SKA köpa. Nån gång. Haha... Den dagen kommer vi ha massor av överblivet i kartonger som jag ändå inte vill ta dit utan då vill jag ju köpa nytt istället.

      Radera

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero