måndag 19 augusti 2013

Vill hitta mig nåt nytt

Åh vad jag önskar hitta jobbet med stort J, jobbet som passar mig som handsken.
 
Jag älskar att jobba med det jag håller på med nu, men saknar kollegor, vill jobba mer med service, känna att jag har möjlighet att utvecklas på alla plan.
 
Just nu känns det bara som om jag står still. Går hit och gör mitt jobb och ingenting extra. Så vill jag inte ha det. Jag vill känna att jag längtar till jobbet emellanåt, att det är kul att komma tillbaka efter en helg eller ledighet.
 
Svårt är det också att hitta ett jobb här ute. Man blir ju bekväm när man arbetar på orten, samtidigt kan jag tänka mig att börja pendla. Blir långa dagar då, och det gillar jag ju inte.
Och jag vill ju inte heller gå ner så mycket i lön om jag byter jobb. Ja, ska jag pendla så kan jag ju inte alls gå ner i lön.
 
Svårt det här. Ska man skola om sig? Är jag inte lite för gammal för det nu? Vad skulle jag då vilja bli? Finns några yrkesgrupper som alltid har lockat mig, men jag tror inte att jag är i rätt fas just nu för att börja plugga.
 
Ibland vore det skönt att ha ett jobb, bara gå till, göra det man ska och sen gå hem. Så länge man har sköna kollegor att jobba med. Sen om jag skulle vara tillbaka till bandet på Marabou eller städa kontor, skulle inte spela någon större roll.
 
Jaja, slutgnällt på mig nu. Lite missnöjd bara. Det går över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero