tisdag 13 augusti 2013

5:2 dieten

Någon som har testat den?
Nu har jag suttit och läst lite om dieten på lunchen och har beställt ett paket för 5 veckor hos www.nutrilette.se för att köra igång i nästa vecka. Jag behöver hjälp på traven och att "fasta" två dagar i veckan ska inte vara några problem för mig. Jag brukar ju kunna vara utan mat i flera dagar ibland. För den delen ska jag inte svulla "gottigt" så som jag har gjort i sommar, utan det får lov att bli "vanlig" mat.
 
Så nästa vecka kör jag igång och om jag får önska så får jag borta de 3 första kilon enkelt och sen så får jag slita med resterande 6 kilona. Helst så fort som möjligt men innan jul i alla fall.
 
Blir nog bra det här. Och i kombination med motion, promenader, så kan det ju inte bli annat än bra? Eller?
 
Som det är just nu så kommer jag inte i några byxor alls hemma. Jo, mina mjukisbyxor bara, men va fan, det kan man ju inte gå omkring i hela dagarna inte. Och det vore skönt att slippa handla en helt ny garderob bara för att jag har haft en bra sommar och de kilon jag gick upp de kostade ju de också, så bättre att se till få bort dem, istället för nya kläder även om det är roligt också.
 
Och när jag har klarat av 6 kg (ev 3 kg kvar då) så skall jag belöna mig själv med att handla något fint från Desigual. Japp, det ska jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero