tisdag 19 mars 2013

Jag saknar dig!

Jag vet inte om det är någon större idé att återigen försöka ta upp kontakten med Dig. Jag har försökt de tre senaste åren och Du har ganska så tydligt sagt vart Du står. Eller rättare sagt vart Du tycker att jag står. Vad jag tycker och vad jag känner. Det har Du verkat veta.
Jag vill inte få det kastat återigen i ansiktet.

Men jag saknar Dig faktiskt. Saknar att det var till Dig man alltid kunde slå en signal för att bara prata skit. Som vet hurdan allting varit och som delat samma barndom och vi kunde "slå oss samman" om vissa saker.

Men Du ska veta att jag tänker på Dig ofta och funderar på hur Du har det. Finns saker som bara Vi vet om, och som jag vill prata med Dig om emellanåt, bara för att komma på att det inte är på det viset längre.

I förra veckan satt jag med mobilen i handen och tänkte skicka Dig ett sms. Bara för att höra hur Du mår. Höra vad Du gör. Jag kan ditt mobilnummer utantill fortfarande. Har raderat Dig ur mobilen, men numret sitter kvar i minnet.
Jag skickade Dig aldrig något sms. Rätt eller fel?
Jag vet inte vad som är rätt eller fel längre vad det gäller Dig. Hur jag än vänt och vridit på saker så har Du fått mig att känna och veta att det varit fel. Att Du inte vill ha med mig att göra.

Det är nog så att jag måste förlika mig med det också. Men jag har svårt. Vi har ju i alla fall en gång i tiden varit vänner, och systrar, det kommer vi för alltid att vara, oavsett Du vill eller inte.

Jag tänker i alla fall på Dig! Oavsett vad Du tror...

2 kommentarer:

  1. Jag förstår hur du känner Vero. Det är skitjobbigt att inte komma överens med sin syster/bror för jag har själv varit där, flera gånger. Jag hoppas att ni en dag når en lösning som kan få er att sluta fred. Det är så onödigt att vara arga och bittra när man i stället kan förlåta och gå vidare.
    Kram. ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och jag vet inte hur många gånger jag skall försöka. Det brukar bli en till två ggr per år jag gör ett tafatt försök, men det har inte hjälpt och jag antar att jag aldrig heller kommer att ge upp.

      Kram till dig också fina vän ♥

      Radera

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero