onsdag 27 februari 2013

Semesterplanerar

Faktiskt så planerar jag semester redan nu. Måste se till så att jag har allting installerat på min dator så att jag kan vara ledig i 4 veckor i sträck. Då kan jag jobba lite under semesterveckorna också.
Vi ska ut och segla i sommar. Om det blir hela 4 veckor vet jag inte, men ett par veckor iallafall. Jag hoppas att jag får allting att gå ihop också. Ungdomarna skall till sin far samt sommarjobba, så jag hoppas verkligen att allting går att lösa. Vet inte ens om de vill hänga på med ut och segla heller. Vi får väl se. Jag lär inte få ta in någon vikarie i sommar, så om jag ställer upp och jobbar under semestern så tycker jag de borde vara glada. Även om jag sitter på en segelbåt och gör jobbet. Ska ju inte spela någon roll inte. Tycker jag!
 
Igår när jag kom hem så satte jag fart med en massa olika saker och klockan 19.30 kunde jag lägga mig i soffan och se på tv. Pratade med Honom en stund och innan kl 22 sov jag gott - i soffan. Så skönt! Man kanske inte ligger så jävla bra där men skönt sov jag iallafall. Ikväll kommer Han över och vi skall planera lite inför i sommar, och även om flytten. Det är ju ett tag till och lägenheten skall ju byggas om först. Det hoppas jag att Han vill börja med i nästa vecka. Ekonomin är inte direkt beredd på det, men han har sagt att det inte kommer att gå på så himla mycket så jag hoppas ju naturligtvis på det.
 
Äh va fan, jag har ju varken lust eller tid att sitta här på jobbet. Jag vill hem och röja i lägenheten och planera sommaren, och slappa, dricka rödvin och mysa. Men men, ska jag få någon semester och ha råd med allt jag vill göra är det nog bäst att jag sätter fart med jobbet också.
 
Katjing!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero