tisdag 26 februari 2013

Borde vara tröttare

Inatt hade Han svårt att somna hos mig. Vände och vred. La oss tidigt och låg vakna i över 3 timmar. Även jag. Inte kunde jag somna inte när Han låg vaken.
Så när klockan larmade vid 5.30 imorse så var det lika bra att kliva upp på en gång, för annars hade jag nog varit död om jag snoozat. Känner mig inte alls så trött som jag borde vara. Det kanske kommer till kvällen.
 
Ska lämna ifrån mig lite möbler ikväll som jag har sålt på fejjan. Skönt att bli av med lite. Och smidigt har det gått också. Skönt. Ska, om jag inte somnar, lägga ut fler grejer som jag vill bli av med. Få se om det går att få iväg.
 
Blir ensam inatt iallafall för att vi båda ska få sova. Som tur är så blir det i större säng vi kommer att sova sen när vi båda går under samma adress. Annars så skulle det nog inte bli långvarigt. Hihi.
 
Har suttit och kikat runt på nätet efter jobb som kan passa mig. Hittat nåt men som jag vet inte kan konkurrera med den lön som jag har idag. Här i kommunen kan jag ju glömma att hitta mig ett jobb. Ser inget vidare ut just nu på jobbet. Vet inte vilka indragningar som skall göras och det känns ju väldigt ovisst och osäkert. Kikar lite på olika jobb och skulle jag hitta något så söker jag, men det är ju ingen panik - än!
 
I helgen sticker Han och jag iväg på dagskryssning över till Åland. En liten tripp bara för att fylla på i förråden. Jag har ingen större buffert för utgifter som detta nu när det skall byggas om i lägenheten. Ska ju ner till Ullared sen i april också. Men sånt som ändå annars går åt blir det ju för tobak är ju mycket billigare att handla än hemmavid.
 
Dags att luncha nu... snart iallafall.
 
Tjing!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero