onsdag 11 december 2013

Tamefan, jag ska baka...

Idag ska jag hem och baka efter jobbet. Igår gjorde jag lite risbräck och fick genast smak för att baka lite innan jul.

Satt inne på www.alltommat.se och letade julgodis och annat gott. Och jag hittade massor... Min lista för denna vecka är nu: Lussebullar m mandelmassa, Kärleksmus, Saffransskorpor, Morotskaka, Expressoknäck med mandel, Chokladrutor och Långpannebröd.

Ja, allt kommer jag inte hinna baka ikväll, men bara jag hinner med Lussebullarna som jag tänkte vi skulle ha på fredagsmorgonen när vi ser på Luciamorgon innan jobb och skola.

Och imorgon får vi gäster och då tänkte jag att det antingen blir Kärleksmums eller morotskaka att bjuda på efter middag. Antar att alla får sin beskärda del av lussebulla så jag satsar på att bjuda på annat istället.

Att ha hembakt och färskt bröd på helgen är en lyx för mig. Så det blir nog inte att baka förrän på fredag.

Foto: Caroline Tengen / Allt om mat

Foto: Hanna E. Lindberg / Allt om mat

Foto: Ulf Svensson / Allt om mat

Har även en ny lista för vad som skall bakas under nästa vecka. Då blir det mer Långpannebröd, Havretekakor, Hallon eller Dumlegrottor, Müslikakor, Rågsiktslimpa och så skall köttbullarna trillas.

Julveckan blir det lugnt. Bara fixa julskinkan, lite mer matbröd att ta med oss när vi skall iväg och kanske bakar jag en kaka och tar med oss också. Vi får väl se...

Det är såååå himla kul med "att-göra-listor" men det är ju inte alltid säkert att jag följer dem. Men ambitionen är ju att vi skall ha lite gott hemma och att jag nu gör det också.



1 kommentar:

  1. Kul att göra listor ibland svårt att hinna med allt man skrivit upp :)

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero