torsdag 7 november 2013

God morgon torsdag

Arbetsveckans bästa och mest effektiva dag! Eller ska det kanske vara ett frågetecken istället för utropstecken?
Hur som så är torsdagen min favoritdag. Man, eller rättare sagt jag, är som mer effektiv då och får massor gjort på jobbet. Tror att jag tar i för kung och fosterland då för att få undan så mycket som möjligt innan det är fredag då man gärna vill ta det lite lugnare och softa in den kommande helgen. Kan vara så, inte så mycket att spekulera i, bara att det är så för mig.

Så idag har jag fullt upp på jobbet. Har blivit av med (jobbat bort) surdegar som verkligen varit en börda på mina axlar. Pappren ligger sorterade och väntar på att jag skall ta itu med dem, allt är förberett för att jag skall kunna jobba smidigt idag. Ibland briljerar jag även för mig själv. Ordning och reda, löning på fredag. Och min löning är att efter middagen få slänga mig ner i soffan och titta på film.

Jag och Adina har sagt att vi skall göra lite ansiktsmask och vem vet, det kanske kommer bilder på det. Sen blir det filmkväll. Något tips på en bra film? 

Lördag skall både jag och dotter upp tidigt och iväg till min bästa vän och hjälpa henne att flytta till sitt nya boende, en liten stuga ute i skogen. Vi blir nog där ett bra tag och hjälper så gott vi kan. Hem och laga chiliconcarne, för det är JAG så himla sugen på. Lördagskvällen skall jag också tillbringa med att ligga i soffan och titta på film och bara vara. Antagligen klädd i min OnePiece.

Söndag blir det sovmorgon tills jag vaknar av mig själv. En långpromenad skall tryckas in och gomiddag. Kanske kan det bli tid till att ligga i soffan och titta film också.
Fan, känner mig inte speciellt energisk just nu, det kanske hörs. Haha. Ligger ju gärna och tittar på film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero