onsdag 16 oktober 2013

Spökar det?


Tror du på spöken och andeväsen?

Jag gör det.
Har ju berättat att jag har sovit så himla dåligt en längre tid. Satt sen härom kvällen och pratade med en väninna om just spöken. Hon berättade om saker som hänt bekanta och när jag kom hem den kvällen så gjorde jag som hon berättat att den bekanta gjort när hon skulle lägga sig, helt enkelt be "spökena" lämna henne ifred och sen "stänga in sig" i en bubbla.

Ja, sagt och gjort. Jag pratade till och med högt. Kände mig lite löjlig när jag står och pratar ut till tomma intet om att "Nu ska jag gå och lägga mig och lämna mig ifred nu så jag får sova" och sen stänger jag sovrumsdörren.

Om det är psykiskt eller ej, spöken eller inte spöken, så har jag sovit som en gudinna nu två nätter i rad. UTAN sömntabletter. Jag har somnat inom en halvtimma, vaknat som mest en gång per natt vid 3-tiden (den verkliga spöktimman) och sen har jag sovit fram till klockan ringt.

Så oavsett vad, så har jag sovit förbannat gott och bra.

Men jag anser fortfarande att jag behöver komma till läkaren imorgon för att prata om mina sömnproblem.

Anledningen att jag skulle tro något sådant är inte bara för att jag sover dåligt. Det har hänt lite småsaker. Inga stora grejer och vissa saker kan jag visst hitta ursäkter på, men det är en viss känsla som inte vill släppa. Iakttagen, kalla kårar och annat som får mig att misstänka. Samt även tidigare inneboende i lägenheten. De bodde en hel familj och hon fick höra mig nämna något om detta och berättade sedan vad hon själv upplevde i lägenheten. Därav tror jag lite mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero