torsdag 17 oktober 2013

Nä jag klarar det inte

Fan, idag är verkligen ingen bra halvfastedag. Känner att jag inte kommer klara det. Är jätte jättesugen på precis allting som jag inte ska äta idag. Inte alls sugen på middagen som jag har planerat till kvällen. Helst skulle jag vilja sätta i mig en stor fet pizza nu. 
Men jag MÅSTE hålla ut. Jag vill INTE hålla ut. Jag vill svulla. Jag vill fetta! Fan, jag vill ha MAT, onyttig mat, massor av MAT!

Suck och återigen suck! Bara för att jag har en svacka så ska jag inte ge upp nu. Vill ju inte det EGENTLIGEN! Och svackor måste det ju komma och jag antar att ju närmare mål jag kommer desto svårare kommer det att bli.

Fick en dålig känsla i magen för ett tag sen. En sån där oroskänsla som inte vill ge med sig. Vill inte alls ha den kvar i magen. Bort med den, men hur lyckas jag med det?

Dagar som denna skulle jag behöva en kollega att få prata med. Stackars kollega. Men kanske skulle den peppa mig och få mig på andra tankar och annat humör. Inte roligt att sitta själv och jag kan lova att jag lätt ger mig i mina egna resonemang. Så den där stora feta slibbiga pizzan ligger inte långt borta alls.
Skulle även kunna avsluta lunchen med nåt äckligt wienerbröd eller nåt.

Åååååhhhhh... det är lika bra att jag inte reser mig från stolen utan sitter över lunchen, jobbar in den eftersom jag snart skall till läkaren och har inte så gott om flextid, och sen så kanske till och med har jag blivit så himla sugen på middagen ikväll att jag börjar se fram emot den?

Fy fan vilket hyckleri. Fram med ölen och pizzan... och större kläder.





Som straff till mig själv, när jag sitter här i matdofterna från fikarummet, så lägger jag upp en bild från vår lunch på Riga resan. 
TA MIG TILLBAKA!!!!!

2 kommentarer:

  1. Det är klart att du klarar det, tänk på varför du gör det och hur bra du kommer att må när du har nått ditt mål. Jag tror på dig!
    Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ännu har jag inte fallti för frestelsen utan snart är det dags att åka hem och äta den middag som jag planerat. Tror den går ner. Lär vara rätt hungrig när jag kommer hem

      Radera

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero