tisdag 22 oktober 2013

God morgon!

Ja och god morgon ska jag nog kalla det för jag har sovit hela natten. 
Tog min tablett igår när jag lagt mig och ja, det tog inte allt för lång tid innan jag sov. Och endast en gång har jag vaknat till och det var nu på morgonen, bara minuterna innan klockan skulle ringa.
Men nog är man trött ändå när man skall upp, men det funkar ju.

Idag hoppas jag bli en bättre dag än gårdagen. Det var jobbigt att sitta på jobbet och när jag sen kom så blev det som befarat. Vet inte vad jag ska göra längre? Skita i allting?

Älsklingen har fixat med min bil så bromsrör är utbytta och bromsarna fixade. Ska ombesiktas idag och sen hoppas jag att den är fit for fight igen. Funderar på en tur på både lördag och söndag. In och leta lite julklappar tror jag faktiskt. Det vore skönt att bli klar så snart som möjligt, men jag vet inte riktigt vad jag skall handla. En del saker vet jag nog, men jag kan ge mig på att det är sjukt mycket folk på Gränby i helgen. Det är ju lönehelg.

Planerar att ta en tur till huvudstaden innan jul. Gå på julmarknader och handla lite smått. Från Adina har jag fått en önskelista, både inför jul och hennes 18års dag. Simon har inte nämnt nånting. Han vill bara ha pengar han. Men det tycker jag inte är nåt roligt att ge. Få se vad jag hittar på till honom. Han skulle behöva varma skor men när han fick pengar förr för att åka in och handla det, då kom han hem med några skinboots... hmm... nej men just ja, jag köpte ju faktiskt varma skor till honom i våras. Ha, vilken tur. För honom alltså, så slapp han få två par.

Julen ja... usch, en riktigt jävla stor ångest bara. Så höga förväntningar och jag känner att julen bara ger mig en stor ångest. Alla ska vara nöjda och så ska vi klistra på oss nåt jävla leende och gå omkring och vara glad för att.... "Jesus föddes"???
Jag ser fram emot julen för att jag ska vara ledig i en massa dagar. Långledig och jag hoppas fanimig att jag kan vara ledig då också. Har lagt in om det redan i somras att jag ska vara ledig alla mellandagar. Jag behöver det. 

Nä, dags att sörpla i sig det sista av kaffet och jobba vidare. Idag har jag iallafall sällskap på jobbet under några timmar. Det är värt mycket för mig.

6 kommentarer:

  1. Skönt att du har fått sova men mindre roligt att du inte känner dig riktigt bra.
    Ta hand om dig, kanske åka iväg en helg på Spa eller nåt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En helg... ja, det behövs nog mer än en helg för att jag ska känna mig bättre och tyvärr är det just det som är problemet. Vara borta från jobbet = jobba in allting.
      Men det finns medikament till det mesta...

      Radera
  2. http://hypotyreos.se/ och http://skoldkortel.blogspot.se/p/kop-skoldkortelboken.html.
    Två sidor du kan kika på, finns massor.

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska jag läsa om en massa så blir jag bara hypokondrisk. Har ännu inte fått några provsvar utan om en vecka först och om det är det så kan jag läsa, men jag lär ju inte bli bättre för det. Snarare värre när man läser om allting. Haha. Till slut är man ju döende. Haha

      Radera
  3. Skönt att du fått sova åtminstone.
    Vi bojkottar julen i Sverige i år, vi åker på semester istället. Känner bara ett evigt stress över julen.
    Såg att bilen gick igenom besiktningen, skönt :)

    kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle gärna bojkotta JULEN, men antar att har man barn så blir det svårt. Men snart är de stora och skapar sina egna traditioner och det är ju inte säkert man blir inräknad i dem och då kan jag skippa julen, men hysterin här hemma lär man väl inte undgå antar jag.

      Ja, jätteskönt att bilen gick igenom. Kan man pusta ut ett tag till.

      Radera

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero