torsdag 22 augusti 2013

vi ska bli miljonärer

Ja, inte bara miljonärer utan mångmiljonärer. Nu har vi lämnat in 5-veckors spel på Lotto. Man kan ju hoppas på att de där 14 miljonerna ramlar in på kontot på lördag då.
 
Vad jag skulle göra om jag blev miljonär?
 
Ja, först och främst så skulle det blir till att se till att bli skuldfri, men som tur är så är det inte så mycket. Jag skulle renovera mitt badrum och kanske också göra om köket helt och hållet hemma i lägenheten. En ny säng skulle också stå högt på priolistan.
Behålla lägenheten skulle jag nog göra. Ett tag till i alla fall. Kanske någon av ungdomarna kan tänka sig den när det är dags för dem att flytta hemifrån.
 
Sen skulle det letas boende. Eller så får det bli en tomt precis där jag vill ha den.
Nu är ju förutsättningen att jag vinner 14 miljoner. Skulle jag vinna 1 miljon, så skulle det bara räcka till att bli skuldfri, ny säng och kanske en resa med hela familjen. Skinnvästen också skulle det ju räcka till...
 
Jaja, dags att sluta drömma och jobba på lite nu istället.
 
Katjing!

2 kommentarer:

  1. hihi lycka till! :)

    sv:Ha ha ja man får njuta lite av denna tiden. Det kan vara jobbigt men det är mysigt också! Han har blivit jätte kelen igen efter en tid av att inte vilja kela. Tyvärr får man nog inte det när dom är 17 år. ;)

    Tack detsamma!

    SvaraRadera
  2. sv:Tack vad fint av dig! :D

    Ha ha jag det är verkligen så i detta långa land att framför datorn kan man säga allt möjligt men ute är det ingen så vågar öppna en käft! :)

    Vad trevligt! Välkommen hit! :) Hoppas du hittar någon kul läsning! ;)

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero