torsdag 22 augusti 2013

Jodå önskelistan påbörjad


Skojade med Adina igår och frågade om hon börjat med önskelistan till tomten. Haha... Jodå, mycket riktigt. Fast nu vet hon ju att det inte är Tomten som verkställer den önskelistan.
Han skulle få dåndimpen om han skulle behöva införskaffa allt det hon vill ha. Vi får se om ens jag kommer klara av att tillfredsställa någon av önskningarna.
 
Själv har jag inte riktigt kommit på vad jag önskar mig av Tomten. Mina önskningar står mer till Livet, Ödet eller är det Gud man skall kalla det?
 
Tomten kan varje göra eller köpa det jag önskar mig.
 
1. Inga fler tumörer i blåsan, någonsin
2. Kärlek och vänskap
3. lugn i sinne
 
 
Men om nu Tomten envisas med att jag skall önska mig något som Han kan fixa så okej då:
 
* ett nytt boende som är perfekt för oss vad det gäller storlek, trädgård, ekonomi och område
* en vit skinnväst
* ny säng
* nytt jobb
* tavlan från Fullerö med lampa i
* vinstället från Fullerö
* vinterhandskar
* renovering av badrum
 
Enklare vore om Han eller någon annan ser till att jag vinner på Lotto istället. Det är visst storvinst där i helgen. Kanske skulle ta och förnya mitt 5-veckors? Ja, det var en bra idé det!
Då kan jag fixa allt det där själv, och lämnar bara jobbfrågan till Tomten eller Ödet. Jag skulle faktiskt börja då med den vita skinnvästen. Haha.
 
Usch, tänker på julen redan, men samtidigt så är det bara lite drygt 4 månader kvar. Lite drygt 122 dagar eller nåt sånt va?!
 
Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero