fredag 30 augusti 2013

Skrock

En namne till mig letade febrilt efter papper som hon slarvat bort och skrev ut sin frustration på Facebook härom dagen. Jag kommenterade bara med "Häng upp en sax i fönstret."
 
Hon fattade ingenting. Då berättade jag om det gamla skrocket om att hänga upp en sax i fönstret om man tappat bort nånting. Fick själv höra talas om detta i somras.
Och så berättade jag om min bilnyckel som försvann i måndags. Saknade/behövde den inte på tisdagen men på onsdagsmorgonen. Letade ÖVERALLT! Så där som man alltid gör när man letar.
 
Tog reservnyckeln (utan batteri) och hängde upp en sax i fönstret innan jag drog iväg och uttalade "BILNYCKELN" när saxen väl hängde på plats.
Strax efter lunch messade dottern mig en bil på innehållet i sin väska och frågan "Hur kan den ha hamnat här?"
Och det var bilnyckeln.
Tillfällighet, eller vågar jag tro på skrocken? Hihi.
 
Hur som så fick jag meddelande från Weve nu.
"Jag hittade pappren. :D :D :D Kram!"
 
Nu tror jag fan att jag alltid ska hänga upp en sax i fönstret när jag tappat något. Gäller det även när man tappat energi, motivation och hoppet mån tro? Energin har ju en förmåga att gömma sig ibland.
 
Apropå sax så ska jag klippa sonen idag så snart vi ätit middag och sen ska jag köra iväg honom på lan med kompisar.
 
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero