onsdag 21 augusti 2013

Lunchat

S1 kom och hämtade upp mig och Flipper innan halv tolv och vi åkte ner till Sjökrogen och intog lunch. Gissa hur gott det var att äta riktig, och varm, mat? Super gott var det. Och min favoritmat också, hemlagat mos och fiskwallenbergare.
Hade Flipper i koppel under bordet och efter en stund tyckte jag han verkade så himla lugn, kikar under stolen och där ligger selen kvar så fint.
 
Shit, shit, shit.... VAR E HUNDEN??
 
Lite lätt panik så där, men jag behövde bara vända mig om så hade han hittat till ett bord där han var och hälsade. Efter det fick han ligga på min jeansjacka i stolen bredvid.
 
Trevligt att träffa S1 igen. Det var länge sen. Saknar att jobba med henne. Vi hade så himla skoj och båda har lika sjuk humor. Saknar som fan...
Saknar att ha nån överhuvudtaget att prata med om dagarna.
 
Jobbet som jag sökte i fredags kan jag glömma att ens få komma på intervju till. Tjänsten är säkert redan tillsatt. Men men... när nu MITT jobb dyker upp så vet jag det. Då kommer jag känna det i hela magen, hoppas jag. Men jag önskar att de hade sett min potential för jobbet, det önskar jag, för jag hade inte gjort dem besvikna. Att få jobba med något man brinner för måste vara den största drivkraften. Det tror jag.
 
Kär på i 3,5 timmar till. En promenad hem med Flipper och sen laga lite middag. Skall hämta nycklar till en flyttstäd som dottern skall fixa och sen vill jag gärna ut på promenad ikväll. Vi får se om det hinns med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero