torsdag 29 augusti 2013

Gissa vart vi ska på söndag?




Dessa varor ovan SKA inhandlas. De står med på inköpslistan. Måste ha lådorna under sängen för sommar/vinterkläder. Tre hyllplan ovan byrån skall upp för mina boxar. Jag kommer att ha å göra i nästa vecka när hjärtat jobbar eftermiddag. Ska röja som fan bland gamla kläder mm. Jag kanske måste ta en semesterdag för att hinna med? Hehe... det vore ju skönt faktiskt. Men nej då, jag ska jobba.
 
Ytterligare ett vinställ skall upp. Ser så fjompigt ut med bara 4 flaskor uppe och när vinleveranserna kommer är det ju 12 flaskor. Då kan ju i alla fall 8 av dem få komma upp på väggen.
 
Funderar starkt på vinstället nedan. Två stycken. Måla dem vita och sätta upp i köket. Det borde väl gå att sätta upp dem på väggen va? Kanske kan de få plats ovan kylen också, eller så får jag väl ställa dem i skrubben, men nej, det fyller inte sitt syfte då. I detta vinställ skall nämligen alla rosé och vita viner ligga. Så man lätt lägger in dem på kylning när det är dags.
 
Hemma hos oss är det bara jag som dricker rosé och vitt. Svante håller sig till rött och nästa vinleverans lär det bara bli rött. Nästan. Några flaskor bubbel skall med och även nån flaska vitt, eller några. Hihi. Vi får se. Ska sätta oss ner och beställa nån kväll.
 
Beställer ni vin från nätet?
 
The Wine Company beställer vi vårt ifrån.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero