onsdag 28 augusti 2013

Älskar Att-göra-listor

Ja, jag kan inte låta bli att göra mina "To-do-lists".
Skriver ner allt jag VILL få gjort. Det som inte blir gjort skjuts till nästa vecka. Vissa saker MÅSTE göras och annat är sånt som jag önskar få gjort.
 
Måste erkänna att mycket som önskas skjuts på framtiden.
 
Men jag gillar skriva listorna. Och för att inte prata om alla dess post-it lappar överallt. På jobbet, i min privata kalender. Saker som skall göras, inköpslistor, komihåg lappar och det är så himla skönt att få riva ner/bort dem när det är klart. Samma sak med listorna. Att få stryka över det som är gjort ger en stor tillfredsställelse.
 
Så jag fortsätter i samma bana. Min nya kalender från www.personligalmanacka.se har fått egna fält för dessa syften. Ser fram emot att få börja med den... men det dröjer till sista veckan i november. Långt dit känns det som, men rätt vad det är så är vi där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero