onsdag 17 juli 2013

Nä nu har jag ledsnat

Har så lite att göra på jobbet och eftermiddagarna blir så himla dryga.
Har gått igenom allting, tagit hand om alla surdegar som ligger. Rensar upp i systemet, lagt upp reglar i Outlook, fakturerat ut allt som går. Och ja... jag har inte så mycket mer att göra. Inte heller någon att bara sitta och slå ihjäl tiden med.
Så när det är så så vill jag lova att tiden verkligen går sakta.
 
Ska snart hem. Fixa middag, tapeterna i dotras rum och sen måste jag börja packa inför semester.
 
Igår föll ångesten över mig. Ångest och stress inför semetern. Jag hoppas att den har lämnat mitt sinne när semestern väl börjar. Jobbigt var det och jag trodde allvarligt att hjärtat var på väg att lägga av. Det kändes så.
 
Ångest över vad? Ja... mer är det väl över det som är när jag kommer hem. Jag vet jag inte ska tänka på det INNAN, men jag gjorde det i alla fall igår.
Det ständiga dåliga samvetet över det mesta. Man räcker inte till, är inte tillräckligt, finns inte där jämt mm. Ja, name it, och igår kände jag nog ångest över det mesta.
 
Så nu ska jag se till att det går över. På något vis i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero