onsdag 15 maj 2013

Sommar, tankar och planering

Nu känns det som om sommaren verkligen vill ge sig till känna. Jag önskar det snart vore semester också. Samtidigt så går sommaren alldeles för fort och med tanke på att jag har sen semester så vill jag gärna ha tiden fram tills dess kvar och den får gärna gå sakta, bara det är vackert väder.

Som det verkar nu så kommer Svante att sälja segelbåten. Nu har jag ju inte varit så många gånger på den, men jag känner att det verkligen är nånting som jag skulle trivas med. Men som han säger så skall det funka också. Med tiden, resterande familjemedlemmar mm. Den kostar en hel del att ha och en segelbåt passar oss nog bättre när barnen är utflugna. Men trist på semestern. Men vi får väl komma på andra saker att göra då istället. Svante vill ju köpa ny motorcykel. Så kanske blir det motorcykelsemester för oss i sommar istället. Åland ska vi besöka i alla fall och kanske stannar vi där längre än tanken var från början. Men en segelsemester hade varit trevligt. Men man vet aldrig, kanske blir den kvar i alla fall. Fastän den är dyr att äga. Men vi är ju faktiskt två... Åh, jag önskar det vore enklare. Jag önskar det fanns mer tid. Jag önskar han behåller den.

Midsommar närmar sig. Har ingen aning alls om vad som händer då. Vore vi helt solo så är allting redan klart, men vi vet inte än hur det blir. Mina ungdomar har som inte planerat in vad de ska göra. Och jag vet inte om jag vill lämna dem ensamma över midsommar. Det beror som på vad de ska göra. Allting löser sig säkert ju närmare vi kommer midsommar. Nånting lär vi nog hitta på i alla fall. Härligast vore ju att vara ute på sjön, äta och dricka gott. I goda vänners lag. Sång och glada sinnen. Det är midsommar det. Champagnefrukost med jordgubbar, sill-lunch och naturligtvis grilla till kvällen. Ja, jag ser verkligen fram emot midsommar och då helst ute på sjön!

Just nu är det så mycket tankar som snurrar i skallen, så mycket jag vill göra, en del saker som kan sätta käppar i hjulet för oss. Vill ju så mycket, men det gäller att vänta ut vissa saker. Och vänta, det är ju just min starka sida... not!

Jag ska sända ut mina önskningar i universum så kanske jag får hjälp. Japp, det får jag göra!

Nu är det dags för mig att sätta fart och jobba lite... har jättestor lust måste jag erkänna...och dålig på att ljuga är jag också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero