tisdag 26 mars 2013

Jag ska INTE stressa

Eller rättare sagt, inte KÄNNA någon stress över att jag skall vara hemma och sjukskriven.
Ingen kommer att hoppa in för mig, en del saker kommer de bli tvungna att fixa själva och vid närmare eftertanke så ligger det väl ändå inte på MITT ansvar att någon skall hoppa in för mig för att jag skall vara sjukskriven eller ha semester? Det har vi ju alla rätt till och skulle jag gå och trilla omkull och bli sängliggandes så är det väl upp till arbetsgivaren att hitta en stand-in och nu har jag ju faktiskt förvarnat en hel månad innan.

Har "tömt" en del arbetsuppgifter så att en massa surdegar är omhändertagna och ur världen. Har ju 2,5 dagar kvar och kommer att se till så att allting är fakturerat och klart, betalningar ivägskickade, göra så mycket som bara är möjligt för att mars skall vara redo för månadsbokslut när jag kommer tillbaka. All leverantörsreskontra kommer att bli lite lidande... men jag får ta det sen. Blir till att stänga in mig på rummet och ha telefonen vidarekopplad till någon annan så jag får jobba i lugn och ro.

Det löser sig säkert.

Jag ska inte stressa innan, inte under och definitivt inte heller efter, sjukskrivningen. Jag ser nog till att det ordnar sig ändå, men det kommer definitivt vara rörigt och ta sin tid.

Jaha... vad ska jag ta itu med nu då? Himla synd man inte kan jobba ikapp i förtid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero