söndag 10 mars 2013

God morgon och äntligen blev det söndag

Ja för en gångs skull så har jag längtat till söndagen. Märkligt va? Nä, egentligen inte. Min Svante har ju jobbat helgnatt och slutade klockan 6 imorse och kom hem till mig direkt då. Jag vaknade 8 minuter innan han klev in i sovrummet, då jag hörde en bildörr smälla igen utanför. Kan det verkligen vara möjligt att jag skulle vakna av att han kom, eller drömde jag? Blåsan var überfylld så det var bara att kliva upp när han gled ner under täcket.
Jag lyckades somna om och låg sen vaken från 9 i 50 minuter. Men nu sitter jag här. Bloggsurfar och dricker mitt kaffe. Funderar på att ta nån macka eller kanske invänta Svante som vill väckas om 45 minuter för att komma in i normala gängor inför veckan. Jag väntar.

Idag ska vi måla Sonens rum och sätta tapeter i vardagsrummet. Kommer bli himla fint. Är förväntasfull som ett barn på julafton. Men nån timma till får jag vänta innan vi sätter igång. Tror jag slår igång en maskin tvätt då istället. Lär inte bli uppskattat bland alla sovande, men tvätta behöver jag. Har en massa sängkläder som måste tvättas. I fortsättningen ska jag boka tvättstugan för det har jag tänkt mig. Och större tvättkorg behöver jag. En snygg skulle jag vilja ha, en som står i sovrummet. Hmm... ska nog börja spana efter det.

Nä, kaffe och lite surf nu. Katjing!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero