lördag 9 mars 2013

Finns en massa energi

Ja just nu iallafall har jag en massa energi i kroppen. Vet bara inte i vilken ände jag skall börja. Att städa vore korkat då vi skall måla och tapetsera imorgon. Bättre att ta det efteråt. Men jag har tvätt och en massa kassar och kartonger som skall bort på något vis. Fast jag känner ju för helt andra saker. Hmm... Ja, vi får se i vilken ände det blir.

Sitter med min stora kaffe, lyssnar på Ring så spelar vi och bloggsurfar lite. Solen skiner ute och det ser ut att bli en underbar dag. Tror det är bäst att jag sätter lite fart här så kan det bli en liten promenad ut i solen kanske. Måste iväg och handla inför kvällens Mellomys.

Gårdagskvällen låg jag i soffan och mös för mig själv. Och för första gången sen jag flyttade in här så infann sig en känsla av "hemma". Jag trivdes som bara den. Jag kände mig lugn. Inte en enda tanke på cancer eller vad som komma skall. Bara härliga och positiva tankar. Mest tankar på Honom och Oss om jag ska vara ärlig. Det är underbart att vara kär. Det är underbart när det är besvarat. Inatt, eller ja, imorgon bitti vid 6, kommer han till mig. Aldrig förr har jag väl längtat efter att det skall bli söndag!

God morgon och välkommen lördag och idag skall lägenheten få sig en omgång, blommorna skall badas och ja, nu ska banne mig våren in i lägenheten också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero