fredag 1 mars 2013

Läst på lite

Måste säga att 1177 är ett bra ställe att läsa på om diverse åkommor och igår ägnade jag en stund på kvällen om att läsa på om urinblåsecanser. Här kan man läsa mer om det.
 
Men visst kommer det att gå bra. "Ont krut förgås sällan" men rätt att bli lite orolig har man väl ändå va? Och ju mer jag läser om det, desto lugnare kanske jag också blir.
 
Skulle berätta för min chef idag. Gick inte bra. Började ju storgråta. Suck för mig! Han trodde nog att jag har råkat ut för nog tokdödlig cancer eller så, men så är det ju inte. Läkaren tyckte den (tumören) ser god ut, det är den vanligaste cancerformen som finns, den sitter ytligt. Återfall är ju dock vanligt, men är det inte dödligt eller att jag mår hemskt dåligt av det, så är det ju ingen fara. Kontroller kommer det bli en hel del.
Nu har ju äntligen orsaken till mitt tillstånd hittats och det känns ju förbannat bra. På så vis.
 
Allting löser sig, det vet jag ju.
 
Nu skulle jag ändå vilja avsluta min arbetsdag. Få åka hem till Honom och bara ligga på soffan och kramas. Men innan dagen är avslutad så skall jag luncha med S1 och sen är det nog månadsfika här på jobbet. Har inte bestämt mig om jag tar bussen eller om jag skall ta bilen. Känner att det vore skönt att åka buss istället. Men det är ju bra mycket skönare att komma fram snabbare med bil och kunna åka när jag vill. Jaja, jag har ju några timmar på mig att bestämma mig.
 
Dags att ta tag i lite arbete nu och försöka fokusera på jobb istället.


 

2 kommentarer:

  1. Men y vilket besked du fått. Men skönt ändå att det inte är värsta sorten och att du ÄNTLIGEN vet vad som varit så fel med dig...
    Stor kram och om du vill ha promenadsällskap så hojta! Jag kan gå fort numera... ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja du Anne, men frågan är om min kondis ens är i närheten av din, så det blir du som får hålla tillbaka lite nu. ;P

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero