tisdag 3 juni 2014

Sommarångest?

Eller inte sommarångest, kanske mer semesterångest... Att vara ledig ser jag verkligen fram emot och att få sovmornar, kunna åka runt och göra lite vad vi vill mm. Men att komma tillbaka till jobbet sen EFTER fyra veckors semester.... ÅNGEST!!!
Jag kommer inte ha någon vikarie. Kanske att någon tar tag i en del saker som behöver göras. Men troligen inte.

Jag och gubben sticker iväg med bilen till Norge första semesterveckan. Ska bli jätteskoj. Han, jag, tältet och en massa konserver. Hehe. Ser faktiskt fram emot att få gå och shoppa konserver. Har jag inte gjort på evigheter. Jag hoppas att vi får toppenväder när vi är där. Vi har väl inte riktigt bestämt hur länge vi blir borta, men en vecka blir det iallafall. 
Kanske hinner vi komma hem innan barnen far iväg med sin pappa till Thailand. De är iallafall garanterade sol. Det hoppas jag att vi också ska få.

Jobbar på med Alpnaering och det ser ut som om jag har 4 säljare i slutet av augusti. Gick lite fortare än planerat det här, men kul är det. Jag hoppas på att få ihop 4 till då innan året är slut. Men just nu känns det mest som om jag kämpar med att få till demos, alla är upptagna så här års. Jag har 3 demos inbokade + ett event i juni, borde verkligen vara nöjd med det, men när jag tittar i kalendern så kan jag få till 4 kvällar till och det vore himla skönt att fixa det tycker jag. Jag som inte skulle hålla på så himla mycket utan ungefär 3-4 kvällar i måanden. Hihi... men är det kul så är det.

Vi har börjat kika lite allvarligare på det här med stuga. Jag hoppas att vi hittar någonting snart. Nåt som vi verkligen vill ha. Nu har vi börjat kolla häromkring. För att kunna tillbringa mer tid där och pendla till jobbet. Vår avsikt är ju att en dag kunna bosätta oss i stugan också. Så vi får väl se hur det går med allting. Det får inte kosta oss hur mycket som helst. Vi bor ju billigt och bra idag och jag vet att varken jag eller gubben vill snåla med pengarna. Men vi letar vidare. Drömmen vore att kunna få flytta in redan i sommar. Och gärna delvis möblerad. Jaja, nu drömmer jag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero