lördag 9 november 2013

God morgon lördag

Klockan är bara strax efter åtta. Det är jag och Lyckliga Lotta till bords. Lisa pratar med morgonpigga lyssnare.
Sommarens minnen i bildramen i fönstret.
En smörgås och kaffe i Ior-muggen.
En bra start på min lördag.

Bäst var att mannen kom hem strax efter 6 och omfamnade mig i sängvärmen. Somnade om på studs. Nu har jag lämnat den värmen och låter honom ligga där i lugn och ro tills hans klockan larmar vid 14. Själv skulle jag inte palla med att jobba nätter.

Idag ska jag hjälpa vännen med flytten. Adina följer med hon också. Enkel middag såsom pasta bolognese. Lite spel till kvällen hoppas jag på och ikväll ska vi nog se till att ha något gott att tugga på.

Önskar dig en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero