tisdag 24 september 2013

Skräpvädret bara fortsätter

Nu har det regnat sedan morgonen. Nån kort liten stund var det uppehåll. Jag hann ut och hämta in posten iallafall.

Ätit min matlåda och sen har jag tagit emot 2014's kalendrar till oss alla. Satt resterande tid på lunchen och fyllde i Svantes arbetsveckor samt semesterplaner mm under hela 2014. Vad jag vet idag iallafall. Svantes semester är redan lagd och han har tur han som har nästan 6 veckor på rad. Sån tur har inte jag, men jag skall iallafall försöka ta ut 4 veckor varav jag ska ha 3 veckor i rad. Minst. Helst 4 på raden. Men sen är ju då all semester slut. Det känns lite trist. Samtidigt så har jag lite atf och annat att spara till klämdagar mm.

Men nu ska jag inte tänka på sommaren redan, den har ju nyligen avslutats. Nästa lediga dag är ju på måndag. Och efter det blir det sen i december, mellan jul och nyår och det skall bli så förbaskat skönt. Julen är planerad så gott som det går och nyår står fortfarande öppet. Antar vi har ungdomarna hemma över nyår, iallafall hälften. Så det blir nog att hålla sig hemmavid. Tror jag. Vi får se.

Nä, nu är lunchen över och det är dags att tag i lite att göra också. Hyfsat lugnt på telefonerna idag och det är skönt. Får man jobba ostört.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero