onsdag 25 september 2013

Lite ståndaktig är jag


Var verkligen nervös för att vågen skulle plussa på förra veckans resultat imorse. 

Jag och Svante stannade på vägen hem efter föreläsningen, på McDonalds. Har aldrig varit någon stor fantast av Donken. Ätit där för att barnen gillar det. För att det mättar, det är billigt. Men gott? Nä, inte speciellt inte.

Men hur som, så stannade vi där iallafall. De hade en ny kycklingburgare, med GRILLAD kyckling istället för den panerade och friterade som jag vanligtvis tar. Manhattan nånting heter den och finns väl nu ett tag. Jag tog iallafall en sån. Den var inte alls stor, jag blev inte riktigt mätt, MEN jag avstod pommes. Japp, det gjrode jag. Dels för att jag verkligen inte vill ha detta sug efter friterat och onyttigt, dels för att jag sagt att jag skall hålla igen så gott det går med onyttigheter på vardagarna, dels för att klockan var över 20. Jag försökte hitta hur många bra ursäkter som möjligt för att INTE ta nåt sånt, inte ens SMAKA. Och vet ni, jag gjorde inte det heller. Men jag var på god väg, men la tillbaka den och skämdes lite över mig själv att jag är så himla dålig på att hålla löften till mig själv. Men nu höll jag löftet. Jag tog ingen. Jag åt min burgare, fortfarande hungrig efteråt, och jag åt ingen pommes, jag drack Ramlösa. Jag måste vara nöjd med det. 

Och tur var det. Viktnedgången sedan förra veckan var så blygsam som 0.2 kg. MEN det är minus. Det är så jag måste tänka. Jag måste ju lära mig att LEVA rätt. Går det fort så kommer jag ramla tillbaka i gamla ovanor snabbt igen, lär jag mig LEVA så här så behöver jag TRÄNA fram det. Göra detta nya liv till en VANA

Eller så är jag helt och hållet ute och cyklar. Men så länge vikten minskar och jag mår bra, så håller jag fast vid detta. Och sen när helgen kommer så äter och dricker jag gott.

2 kommentarer:

  1. Bli inte alldeles för nåjjig nu, utan se till att äta också. Annars kan det bli farligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner inte att jag är allt för nojig men jag har dem runt omkring mig som jag hoppas på att säga till mig om det skulle bli så. Att avstå fett och sötsaker i veckorna kan aldrig bli för nojigt tror jag.

      Radera

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero