onsdag 11 september 2013

Ingen bra start

 
Ja, jag vaknade innan tuppen av olika anledningar och kunde inte få någon ro i kroppen. Bestämde mig för att fara till jobbet tidigt istället för att ligga kvar, lyckas somna om och sen vara stendöd när klockan ringer igen.
 
Innan jag for till jobbet så var det då min veckovägning. Mindre kul måste jag erkänna. Eller snarare skittrist. Denna vecka var det +0,3 på vägen. Visst, det kanske inte låter så mycket men jag vet definitivt VARFÖR det har blivit så här.
 
Inga promenader och alldeles för mycket gott!
 
Jag VET JU att det är promenaderna som jag måste hålla i. Jag blir så irriterad på mig själv när jag tror att jag kan "unna" mig och när jag "fuskar" mig fram. Ingenting är gratis.
 
Såna här dagar får mig att vilja ge upp alltihopa. Bara skita i det. Sluta motionera helt, äta mig fet som ett hus. Men som tur är så förvinner ju de tankarna.
 
Skitlöjlig va? Jag vet. Men den stora besvikelsen är inte att vågen visade på plus utan att jag straffar mig själv och ger upp. Att jag inte klarar av det fastän jag säger att jag vill. Om man vill så borde man väl kämpa lite mer va?! Och absolut inte ha tankar på att ge upp.
 
Känns förbaskat långt kvar tills jag kommer i mina gamla kläder igen...

1 kommentar:

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero