måndag 23 september 2013

Inför förändringar

Idag har jag stått hela förmiddagen och jobbat. Vissa uppgifter känner jag mig inte bekväm med att stå och utföra, men dem förlägger jag då till eftermiddagen. Så från och med nu blir det stående på förmiddagarna.

Har satt upp ett nytt delmål nu. Hihi. Hade ju att köpa mig något när jag gått ner 3 kg och  nästa delmål är 5 kg.
Vad jag får då? Nja, jag får inte köra bil till jobbet igen förrän jag gått ner 5 kg. Och jag måste vara stenhård. Jag har regnkläder så jag har absolut ingenting att skylla på. Är det så att jag måste ha bilen för något ärende så får jag verkligen tänka igenom om det inte skulle funka om jag tar cykeln istället.

Jag måste kämpa på nu. Känns som om jag har gett upp lite, behöver pepp. Främst från den mest kritiska till det hela - jag själv.

Så nu blir det morgonpromenader och ja, hem också. Hoppas på en snabb viktminskning. Hihi. 

2 kommentarer:

  1. Jättebra tänk, och det kommer gå hur bra som helst! Perfekt med lite mål:) ta en promenad ikväll så sätter du dig o myser i soffan med gott samvete sen:) Ha en härlig kväll kram Ulle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev ingen promenad igår kväll. Regnet kom, dock blev det ett varmt bad som hjälpte värken "där nere" och sen soffläge. Jag hade gott samvete ändå. Hihi. Idag har jag däremot gått till jobbet...

      Radera

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero