fredag 23 augusti 2013

Välkommen fredag

Framöver kommer nog fredagarna vara mer välkomna än tidigare. Det är ju slut på fastan då.
Men igår åt jag mig riktigt mätt, det blev 2 port Veneziasoppa och en skorpa med ost. Japp det hade jag "råd" med till middag.
Jag och Svante tog en promenad till kvällen sen och det var skönt att komma ut och röra på fläsket.
 
Trodde jag skulle kasta mig över maten idag men nej... jag har ätit två skorpor till mitt kaffe. Har med lite pannkaka till förmiddagsfikat och sen ska jag hem till farmor på lunch idag. Det kommer att bli omelett med stuvade räkor. Jag bara älskar det. Ojoj så gott det kommer att bli. Ska ta mig till Willys och handla henne en blomma innan jag ska iväg också tänkte jag.
 
Kommer bli en bra matdag. Vi ska äta fläskkött och nudlar ikväll hemma. Jippi så gott! Mmm... känns som om hela mitt tänkande kretsar kring mat. Ska det va så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero