söndag 18 augusti 2013

Ibland ångrar man sig

Kände här för några timmar sedan att jag verkligen ångrade mig att jag sett till att ha så många åtaganden idag. Tur inte svampskogen blev av.
Visst känner jag mig nöjd när jag bäl är klar men jag kände just då att vila är det jag behöver när jag äntligen är ledig.

Men nu är tre maskiner tvätt klara o hängda, två västerbottenpajer klara, fänkålsknäcke fixat, fetaostrullar skall bara skickas in i ugnen innan servering. Lite disk återstår, samt dukning och dippsås.

Blir lätt att jag gör till för mycket när jag vill ställa till med något. Men det är 4 timmar kvar innan vi ska äta och nu sitter jag här med en kaffe och fötterna på bordet. Känner mig nöjd och har även tid att vila lite. Nog bäst att ställa klockan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero