tisdag 27 augusti 2013

God morgon fastedag!

Jaha ja, nu kör vi fasta idag igen då. Känns inte som några problem alls. Har en 200 kcal-middag som väntar när jag kommer hem och det skall bli förbannat gott. Så jag kan ju till och med äta mig mätt till frukost och lunch idag. Men satan i gatan, glömde ju min shaker hemma. Jaja... jag får försöka röra ut mitt Nutrilett pulver ändå.
 
Älsklingen följde med mig på promenad igår. Är så tacksam för sällskapet, det blir roligare att gå då. Vissa gånger kan det vara skönt att jacka i musik i öronen och knata iväg själv, men jag föredrar sällskap, hans sällskap.
 
Men idag blir inget motionerande så. Jag går till och från jobbet och en 30minutare på lunchen ska jag också hinna med. Väl hemma sen har jag lovat Svante att vi skall spela lite badminton. Haha, vad har jag gett mig in på. Men det ska bli kul i alla fall. Dags att nyttja gräsmattan lite i föreningen.
 
Imorgon är det vägning igen... hmm... tyvärr tror jag inte på någon viktnedgång denna vecka. Känns som om det blivit alldeles för mycket gott de dagar då jag inte haft fasta och det är INTE meningen. I veckorna måste jag skärpa till mig med det gottiga om kvällarna och på helgerna behöver jag inte frossa som jag gjorde i helgen som var, men samtidigt så var vi ju på Grönan och då får man ju frossa...lite...
 
Nä, dags att sätta lite fart här då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero