måndag 26 augusti 2013

En liten tur

Jo då, jag hann med en 30-minuterspromenad på lunchen. Har även hunnit med att äta lite.
Känner mig inte så himla hungrig idag. Kanske åt jag tillräckligt med mat hela helgen. Fast när jag tänker efter så blev det inte så himla mycket ändå. Lika bra det. Om jag skall se nån viktnedgång i alla fall.
 
Det är vardagarna som jag lägger mitt fokus på att få till det så nyttigt och rätt som möjligt med maten. Helgen äter vi vad som faller in, så som vi alltid gjort.
 
Idag skall vi i och för sig slå till med fylld och baconlindad fläskytterfilé till middag. Jag tar nog en sallad till det skulle jag tro, och de andra vill ha potatisgratäng. Vi skulle ätit det igår men det blev aldrig av, ingen var hungrig eller orkade laga middag när vi kom hem från mc-tur. Simon käkade middag ute och Adina greppade lite mackor bara för hon var inte heller hungrig. Vissa dagar blir det så.
 
På jobbet har det blivit klart med lönerna nu och det avtalet. Vi har möjlighet att köpa oss nån slags friskvård och blir "sponsrade" med 1500 kr per år av företaget mot uppvisande kvitto. Hmmm... funderar på vad jag VILL göra... Jag fick ju på gruppträning förrut och gillade det, men vet ärligt inte om jag vill det igen. Ett gymkort? Nja... inte riktigt vad jag vill heller. Så tills vidare så avstår jag allting. Kanske när hösten kommer och det blir kallt ute så kan det vara skönt med gymkort och att basta efteråt. Vi får se. Så trist att också gå ner och gymma ensam och även sitta i bastun tyst. Då brukar jag ju bara somna. Haha, jag kan nog somna var som helst och hur som helst skulle jag tro.
 
Men nu är lunchen slut. Dags köra på i 3,5 timma och sen iväg och handla inför middag. Ska nog damma av mina stavar också när jag kommer hem ikväll. Kanske kan ge lite mer om jag går med dem tänkte jag.
 
Katjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero