torsdag 23 maj 2013

Veckan försvinner fort

Jösses vad tiden går fort. Den här veckan har verkligen skenat iväg. Det gör ju ingenting för jag längtar till helgen men risken är ju att helgen försvinner ännu fortare.

På fredag ska jag åka ut till Almunge och uppvakta lilla mormor som fyller 85 år. Hon vill inte bli uppvaktad men jag åker dit med en blomma och kramar.
Blir en dagstur över till Åland dagen efter med alla våra ungdomar och på söndag skall jag uppvakta min mamma på Mors Dag.
Ja, det känns som om helgen kommer att försvinna den också.

Nu på morgonen är Svante iväg och tvättar motorcykeln. Hihi. Han kommer att bli en riktig putsbög, som han själv uttrycker det. Hihi. Men har man en sprillans ny leksak så är det klart man skall hålla den ren och fin. Tycker jag. Själv har jag ju lovat Blå Faran en helrekond... hmm... har glömt bort det. Får ta med mig henne nån dag och tvätta henne i alla fall. Behöver riva ut i bagaget också då det finns vatten där och det har resulterat i mögel i mattan. Behöver verkligen städa ur henne nu. Vet en Volvo som också behöver en omgång.

Nä, nu ska jag ta och jobba lite här. Så den här dagen försvinner så jag får komma hem och ta hand om lite tvätt som hänger på tork och sen så ska jag fixa i vardagsrummet och köket. Kanske skulle ta och rensa ut lite skit i köksskåpen på sånt som inte används. Frågan är då, ner i kartonger eller säljas? Kanske rent av kastas? Rensas behövs det i alla fall. Kan ju vara bra för ungdomarna att fylla ut sina skåp med när de flyttar, fast dotra tror jag inte vill ta med sig nånting begagnat.

Ha en fin dag!

Tjing!

Vero

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero