fredag 24 maj 2013

Teknikens under

Igår så installerades vårt fiberlan i bostadsrättsföreningen. Tv, bredband och telefoni skall nu ingå i hyran.
Lådorna låg där så prydligt när jag kom hem. Först tänkte jag inte ens röra vid dem utan vänta tills Svante kom hem, men samtidigt så är ju inte tålamod min starka sida.

Jag satte igång. I den röra av sladdar så lyckades jag iallafall plugga in allting. Koderna som jag fått med funkade inte. Kö till supporten och väk framme fick jag nya koder och tvn slig igång.  Jippi!!! Bättre bild och sändning än tidigare.

Sen var det internet... hur vi än gjorde så funkade det inte. Satt med supporten för bredband i två omgångar och till slut skickade killen jag pratade med sist, en felanmälan då det inte var inkopplat något nät eller vad han sa.
Så tji fick vi till att testa det nya och snabba. 1-3 arbetsdagar skulle det ta. Det hoppas jag verkligen.

Teknik ska liksom bara funka, inte strula.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero