tisdag 28 maj 2013

Ser fram emot helgen

Bara tisdag än, jag vet, men jag sitter här och längtar till helgen redan nu.
Jag och Svante sticker mot Stockholm och skall hälsa på vänner till honom samt även hans bror eventuellt. Som det lät igår så blir det nog övernattning.
Från början var det meningen att jag skulle kolla upp med boende och så, men då det var Svantes förslag så är han nu satt på att fixa. Jag har aldrig i mitt liv varit med om att någon annan har planerat något och bara "överraskat". Nu är det ju ingen överraskning så, eftersom jag vet om att vi ska iväg, men jag vet inte vart vi ska nånstans och det känns underbart att inte behöva planera. Även om det nu är så att jag ÄLSKAR att planera. Men jag älskar att bli överraskad också... tror jag...fast jag vet ju inte för det har ju aldrig hänt. Haha... Jaja... jag ser fram emot att åka iväg ensam med älsklingen och att få träffa hans vänner.
 
Men i veckan nu har jag lite smått att stå i. Sånt som jag funderat på och som jag vill få undan hemma. Jag vet ju hur det brukar bli... jag hittar säkert en massa bra ursäkter för att slippa undan.
Skriva matsedel på allt som finns i frysen skall göras i alla fall och lite sommarplanering tänkte jag nog också försöka få till. Inte vår mc-semester utan mer vad att hitta på tillsammans med ungdomarna. Dottra funderar på att åka upp till deras pappa redan direkt efter skolan och kanske stanna hela sommaren. Sonen har jobb efter midsommar direkt och i fyra veckor. Så ja... Det är ju inte det lättaste att planera inte. Men ett Grönanbesök vill jag få till i alla fall. En heldag i huvudstaden med övernattning vore trevligt. Ska kolla lite på det.
 
Nej, dags att öppna dagens post och sätta lite fart. Har ingen lunch med mig, men kan äta det samma som jag äter till frukost om mornarna, så jag ska nog stå mig. Kan hända jag måste åka hem och hämta snus på lunchen om inte hjärtat kommer förbi med det innan han sticker iväg på 100milsservicen på Intrudern.
 
Tjing!
 
Bloggat via mail

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero