onsdag 29 maj 2013

Resan till Åland är bokad och klar

Dock ej betald, men det ska vi ombesörja efter helgen tänkte jag. Alla bilderna har jag lånat från www.eckerolinjen.se.

Vi kommer att börja turen över med M/S Eckerö, äta en härlig brunch och sedan fortsätta till Geta-Bergen. Där har vi hyrt en sovstuga, Soltuna Stugor.


Detta ligger ju inte vid vattnet, men det finns ett utsiktstorn så vi kan ju faktiskt gå upp där och SE havet. Haha... tror det blev en liten miss av oss, men vi har restaurang där och faktiskt så ska vi bara sova där, på dagarna skall vi utforska Åland.

Två nätter i Soltuna Stugor och sen så åker vi ut på Vårdö och övernattar två nätter på Sandösunds Camping.




Även här har vi bokat sovstuga. Ska ta oss runt bland öar och utforska de östra delarna är tanken. Det finns en fin strand och även här restaurang.

Hela trippen avslutas med två nätter i Mariehamn. Gröna Udden skall vi bo på.



 
 
När vi är i Mariehamn ska vi nog försöka ta oss på södra Åland och kolla in omgivningarna.
 
Kan säga att jag verkligen ser fram emot vår lilla minisemester. Bara jag och hjärtat, på bågen. Ja, det blir nåt det och det här med att packa lätt... Hmm... Det blir nog bra med det också.
 
Vad gick kalaset på då? Ja, överresa med brunch, 6 stugnätter och hemresan, slutade på 4088 kr. Det tycker jag är helt ok. Men att tänka på vad det kommer att kosta oss i sommar när vi skall över till Danmark... det vill jag helst inte alls tänka på. Det är ju tur att skattepengarna (förhoppningsvis) kommer innan.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero