fredag 19 april 2013

Ständigt detta problem med middag

Har samma problem jämt "Vad ska vi äta till middag?"

Handlade iförrgår hem kycklingfärs som jag ikväll tänkte att jag skulle göra biffar av. Funderat på sås och andra tillbehör för det tog liksom stopp vid biffarna. Kommer att smaksätta dem med citronpeppar och lite vitlök. Kanske några örter, få se vad köket har att erbjuda.
Har längtat efter kokt potatis så det kommer jag nog göra till och en krämig sås med hackade soltorkade tomater i. Tror att det ska kunna gå hem. Våra biffar skall jag även spetsa med fetaost. Ingen av ungdomarna gillar det så jag är snäll och gör utan till dem.

Kan det gå hem mån tro?

Vinet var sedan innan bestämt och jag hoppas att det skall passa till kycklingen för det är ett förbannat gott vin som jag kan rekommendera.

Undrar om det är så att jag har mask i magen eller nånting för jag tror att mat upptar en väldigt stor del av mina tankar. Men mat är ju gott och är det helg vill jag gärna fixa lite annan mat än vad vi äter på vardagarna. Svante har lovat oss plankstek på lördag, så jag hoppas att vi kommer hem i tid så att vi kan fixa det. Blir vi sena så är risken för hämtpizza ganska så stor skulle jag tro.
Och faktiskt så har jag INTE planerat in söndagens middag än, men det är väl dags att jag gör det snart skulle jag tro. Frysen är ju välfylld nu och jag får väl rota runt lite där när jag kommer hem.

Tjing tjong! Snart frukost...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero