måndag 15 april 2013

Måndagen är ju inte över än

Satt inte över idag. Ingen idé att jag skall sitta och jobba in en massa bara för att jag har varit sjuk, jag tar en sak i taget och sen så får vissa saker ta den tid de tar, under min arbetstid.

In på Granngården och handlade till Svinen och sen in på Willys och handla till oss. Ingen mer mat behöver inhandlas resten av månaden. Det känns ju toppen. Hittade en massa varor nedsatta till halva priset. Handlade 8 pkt bacon och två kg av mamma scans köttbullar. det är sånt som alltid går åt här hemma. Sånt som behövs i frysen.

Middag blev stuvade makaroner och falukorv. Gjorde så mycket mat så det blev 3 matlådor över och en stor låda med enbart stuvade makaroner. Få se om det går åt. Annars kastas det väl en annan dag. Jag är alldeles för duktig på att kasta mat. Men jag gillar inte matlåda speciellt mycket. En del saker kan jag äta i matlåda. Imorgon blir det makaronerna och korven, det är rätt ok. Men potatis funkar inte.

Kvarstår gör rengöringen av buren, Svante skall klippas när han kommer hem, men sätter jag fart med buren nu så hinner jag nog kasta mig på soffan en stund, fastän jag egentligen borde ta hand om 3 flyttkartonger som står bredvid min säng... jaja... jag ska... vila får jag göra när jag går i pension.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och kommenterar.
Det uppskattas.

Vero